
Ändring/Avbeställning
Vår utgångspunkt är att alltid försöka lösa förändrade önskemål med kort varsel men ibland har vi inte möjlighet. Ändringar kan göras senast 5 arbetsdagar innan leverans. Vid större events (100+ gäster) senast 10 dagar innan, därefter debiteras 100 % av lagd beställning. Även önskemål om specialkost skall inkomma 5 dagar före evenemangsdatum. Vid minskat antal senare än 5 arbetsdagar debiteras 100% av ursprunglig ordersumma.
Personal som avbokas senare än 10 arbetsdagar debiteras med 100 % av bekräftade arbetstimmar.
Avbokar beställaren hela eller delar av arrangemanget efter det att avtal signerats debiteras beställaren 10 % av budgeterad totalkostnad. Avbokar beställaren arrangemanget senare än 10 arbetsdagar före arrangemanget debiteras beställaren 50 % av budgeterad totalkostnad.
Avbokar beställaren arrangemanget senare än 5 arbetsdagar före arrangemanget debiteras beställaren 100 % av bekräftad totalkostnad.
Samtliga ändringar skall ske skriftligt för att vara gällande.

Personal på plats
Ta hjälp av våra skickliga medarbetare på nästa evenemang! Vi har ett team bestående av både egna anställda och konsulter med lång erfarenhet.
- Projektledare på plats under eventet 575:-/timme
- Projektledare (planering, möten osv.) 525:-/timme
- Köksmästare 575:-/timme
- Kock 495:-/timme
- Cocktailbartender 575:-/timme – minst 5h på plats
- Serveringspersonal 475:-/timme – minst 5 h på plats
- Provningsledare – enligt offert
- Roddare (montering, nedrigg) 395:-/timme
OB-tillägg på 70:-/timme på all personal vardagar efter 18:00 samt helgdagar.

Bra att veta vid personal på plats
- Minimumdebitering för personal är 4 timmar – i vissa fall 5 eller 5,5 h.
- Personaltiden räknas från avgång till återkomst Stockholm city.
- Avbokning av personal måste göras minst 5 arbetsdagar före eventet.
- Alla priser är exkl. moms.
Obs: Det krävs en matbeställning för att vi ska kunna ha personal på plats – med undantag av dryckesprovningar för grupper.

Hyrgods
Vi har möjlighet att förse er med allt möjligt hyrgods såsom porslin/glas och övriga serveringsartiklar; möbler, dekoration, tält mm för upp till ca 100 personer.
Obs: Det krävs en matbeställning för att vi ska kunna hjälpa er med hyrgods.

Uppläggningsfat/ Engångsmaterial
I priset ingår uppläggningsfat i porslin. Det finns möjlighet att välja engångsmaterial – då tillkommer extra kostnad enligt offert.

Transporter
Leverans och hämtning behöver bokas i samband med beställning.
Självklart går det även bra att hämta er beställning i vårt kök. Returen ska göras dagen efter hämtning.

TRANSPORTPriser
Enkel transport Stockholm med närförorter
Vardagar 8:00 -17:00
950 kr
Kvällar och helger
1 150 kr
Enkel transport Stockholm ytterförorter
Vardagar 8:00 -17:00
1 150 kr
Kvällar och helger
1 400 kr
Vid stora arrangemang med många kollin kan extra avgift tillkomma enligt offert.
Övriga sträckor enligt offert.

Betalningsvillkor
Vi fakturerar vanligen efter genomförd leverans med 10 förfallodatum.
Vid större arrangemang debiteras 30% i förskott.
Påminnelse- och förseningsavgift debiteras efter 30 dagar med 75 kr.

Moms
Alla priser på vår webbsida är exkl moms.
Momsen är 12% i samband med cateringtjänster.
För alkoholhaltiga drycker är momsen alltid 25 %.

Provsmakning
Det finns möjlighet till provsmakning i samband med stora event. Vid utebliven beställning debiteras kunden för provsmakningen enligt prislista.
Ladda ner villkor i PDF Format




Kontakt & Bokning
Telefon
+(46) 8 41 01 55 01
Adress
Sharefood
Box 7608
103 94 Stockholm